Увага, конкурс!

 ПОЛОЖЕННЯ про міський етап Всеукраїнського конкурсу експериментально-дослідницьких робіт з природознавства та біології «Юний дослідник»

  1. Загальні положення

1.1.Міський етап Всеукраїнського конкурсу експериментально-дослідницьких робіт з природознавства «Юний дослідник» (далі – конкурс) проводиться Центром еколого-натуралістичної творчості Білоцерківської міської ради (далі – ЦЕНТ БМР).

  1. Мета і завдання конкурсу

2.1.Конкурс проводиться з метою залучення дітей до експериментально-дослідницької роботи з природознавства та підтримки обдарованих дітей.

2.2.Основними завдання конкурсу є: формування у вихованців первинних екологічних знань;  залучення дітей до активної пізнавальної, трудової та суспільно-корисної роботи; пошук і підтримка вихованців, які виявили здібності до експериментальної та дослідницької роботи у напрямі природознавства; розвиток та удосконалення вмінь ведення фенологічних спостережень; створення умов для творчої самореалізації учнів.

3. Учасники та умови конкурсу

3.1.До участі у конкурсі запрошуються учні закладів загальної середньої та позашкільної освіти віком від 9 до 11 років, які здійснюють експериментально-дослідницьку діяльність у галузі біологічних наук.

3.2.Конкурс проводиться за такими номінаціями:

  • «Я і природа»
  • «Рослини навколо нас»
  • «Тваринний світ»
  • «Охорона здоров’я»
  • «Народознавство, краєзнавство».

3.3.Міський етап конкурсу проводиться у 2 тури:

  • І тур – заочний (відбірковий);
  • ІІ тур – очний (захист експериментально-дослідницьких робіт).

3.4.Термін подання робіт до заочного туру – до 15 лютого 2020 року за адресою: ЦЕНТ БМР, вул. Короленка, 3-а. Телефон для довідок (04563)5-36-50. E-mail: sun-bcekolog@ukr.net

3.5.Учасники очного туру визначаються за рішенням журі. Інформація про дату та місце проведення очного туру буде надана додатково (орієнтовно – 26 лютого 2020 року).

3.6.Додаткова інформація розміщується на сайті ЦЕНТ БМР за адресою: http://www.cent-bc.com.ua/

  1. Вимоги до оформлення конкурсних матеріалів

4.1.Для участі у конкурсі необхідно подати роботи на паперових та електронних носіях, відповідно до рекомендованої тематики, визначеної додатком 1.

4.2.В описі експериментально-дослідницької роботи зазначається тема та мета дослідження, місце та строки проведення дослідження, схема проведення дослідження, результати дослідження, їх статистична обробка, висновки. Усі матеріали подаються державною мовою.

4.3.Роботи мають бути виконані відповідно до вимог щодо оформлення науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України.

4.4.Обсяг науково-дослідницької роботи – до 10 аркушів. Захист до 3 хв.

4.5.Результати дослідження можуть бути ілюстровані фотоматеріалами, малюнками тощо.

4.6.Представлені на конкурс матеріали повинні супроводжуватись такою інформацією: номінація, назва роботи, прізвище та ім’я автора, дата народження, адреса навчального закладу; ім’я та прізвище вчителя (викладача, керівника гуртка тощо), контактний телефон.

  1. Підведення підсумків

5.1. Журі конкурсу формується із провідних спеціалістів та науковців у галузях біології, екології, валеології та краєзнавства.

5.2. Переможці міського етапу конкурсу будуть нагороджені грамотами управління освіти і науки Білоцерківської міської ради та Центру еколого-натуралістичної творчості Білоцерківської міської ради.

5.3. Кращі роботи направляються до участі у обласному етапі конкурсу до КЗ КОР «ЦТДЮК».

Додаток 1

    Рекомендована тематика експериментально-дослідницьких робіт  

Тематика експериментально-дослідницької роботи з учнями у віці 9-11 років визначається відповідно до навчальних програм загальноосвітніх навчальних закладів різної форми власності («Я і Україна», «Природа і суспільство», «Основи здоров’я», «Природознавство») та програм для творчих учнівських об’єднань еколого-натуралістичного напряму, рекомендованих Міністерством освіти і науки України.

  1. Я і природа
  • Досліди на визначення якості у відповідності до стану води.
  • Дослідження різних типів ґрунту.
  • Визначення глибини зволоження ґрунту в залежності від його складу.
  • Властивості вітру та їх використання людиною.
  • Встановлення залежності між висотою стояння сонця та станом об’єктів природи.
  • Сезонні фенологічні спостереження.
  • Дослідження зв’язку між тваринним та рослинним світом.
  • Дослідження причин забруднення оточуючого середовища.
  • Дослідження води як середовища існування живих організмів.
  • Вивчення взаємозв’язків між компонентами ландшафту (гора, ліс, вода тощо).
  1. Рослини навколо нас
  • Дослідження умов проростання рослин.
  • Розмноження рослин різними способами.
  • З’ясування значення вітру для рослин.
  • Рослинний годинник.
  • Дослідження рослин як біологічних захисників від шкідників.
  • Дослідження залежності між станом ґрунту та розвитком рослин.
  • Ознайомлення з рослинами, що живуть у воді (прибережній зоні).
  1. Тваринний світ
  • Дослідження кормової бази для тварин куточку живої природи.
  • Досліди на визначення гостроти зору, нюху, слуху у тварин.
  • Дослідження орнітофауни своєї місцевості.
  • Вивчення зимуючих птахів своєї місцевості.
  • Дослідження дафнії в умовах куточка живої природи.
  • Спостереження та дослідження молюсків.
  • Дослідження сезонних змін видового складу птахів своєї місцевості.
  • Дослідження пристосувань тварин до життя в природі.
  • Дослідження сезонних змін у житті тварин (в умовах дикої природи, живого куточку).
  • Дослідження умов утримання акваріумних рибок.
  1. Охорона здоров’я
  • Дослідження лікарських рослин.
  • Шляхи потрапляння мікробів до нашого організму.
  • Дослідження біологічних ритмів людини та їх впливу на самопочуття.
  • Дослідження впливу зубної пасти на стан зубів.
  • Дослідження впливу домашніх тварин на самопочуття та емоційний стан людини.
  1. Народознавство, краєзнавство
  • Перевірка народних прикмет.
  • Тварини в народній творчості.
  • Рослини та тварини в українській символіці.
  • Календарні свята та обряди українського народу.
  • Рослини в національній кухні рідного краю.
  • Вивчення історії формування ландшафту рідного краю.
  • Рослини та тварини з біблійних сюжетів.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *